2013 m. už 2400 km nuo vakarinės Airijos pakrantės be įgulos ir šviesų buvo pastebėtas į Dominikos Respubliką temptas ir per audrą nutrūkęs rusų kruizinis laivas „Lyubov Orlova“. Nors jį pastebėjusiam naftos gavybos platformas aptarnaujančiam laivui „Atlantic Hawk“ prie Atlante kurį laiką aklai klydinėjusio rusų laivo-vaiduoklio prisišvartuoti pavyko, šis po poros dienų dar sykį nutrūko ir dabar vėl laisvai ir nekliudomai plaukioja po Šiaurės Atlantą.
Senas 1976 m. statytas kruizinis laineris, kurio denyje galėjo būti nebent žiurkių, dingo netrukus po to, kai į paskutinę savo kelionę nuo Kanados krantų pajudėjo 2013 m. sausio 23 d. ir pasuko į Dominikos Respubliką. Garsios sovietų aktorės garbei pavadintas laivas dvejus metus iki dingimo buvo nebenaudojamas ir vandenyne pradingo tempiamas iš Kanados į Karibus, kur turėjo būti demontuotas.
Dėl smarkaus bangavimo tempiamą lainerį laikę lynai trūko. Vilkiko įgula mėgino pagauti nutrūkusi laivą, tačiau jų pastangos dėl labai blogo oro buvo bergždžios. Taip „Lyubov Orlova“ dingo ir virto laivu-vaiduokliu.
Niekas neabejojo, kad rusų laivas Šiaurės Atlante pradingo amžiams. Tačiau po savaitės (vasario 1 d.) be įgulos ir šviesų plūduriuojantį laivą-vaiduoklį pastebėjo į naftos gavybos platformas reikmenis plukdantis laivas „Atlantic Hawk“. Paaiškėjo, kad tai – pražuvėlė „Lyubov Orlova“. „Atlantic Hawk“ įgulai pavyko sulaikyti laisvai dreifuojantį laivą-vaiduoklį. Jis buvo rastas 49-22.70 šiaurės platumos ir 044-51.34 vakarų ilgumos.
Tačiau po trijų dienų laivą-vaiduoklį laikę lynai vėl nutrūko ir „Lyubov Orlova“ vėl atsidūrė likimo ir Atlanto srovių bei vėjų valioje. Kanados pareigūnai pareiškė, kad „Lyubov Orlova“ nebėra jų jurisdikcijoje, kadangi laivas išplaukė iš Kanados teritorinių vandenų. Anot jų, už laivą ir nekontroliuojamą jo dreifavimą atsakingas jo savininkas. Kanados pakrančių žinybos rizikuoti savo žmonių saugumu ir gaudyti laivą-vaiduoklį neketino.
Kanados pareigūnai pripažino nenutuokiantys, kur tuščias laivas galėjo atsidurti, kadangi seno lainerio automatinės identifikacijos sistema (siunčianti laivo geografinės padėties signalą) nebeveikia, tad surasti laivą neįmanoma.
„Jei tas laivas susidurtų su kitu laivu, nuskęstų ar įvyktų dar koks nors incidentas, į vandenyną išsilietų degalai, piralinas ir kiti nuodingi skysčiai, asbestas… gyvsidabris ir kiti nesuyrantys teršalai, – pranešime spaudai vardijo Prancūzijos aplinkosaugininkas Robinas des Bois. – Kur dabar plaukioja „Lyubov Orlova“, niekas nežino.“
Spaudos antraštėse „Lyubov Orlova“ buvo atsidūrusi jau ne sykį. Prieš keletą metų kanadiečių bendrovė „Cruise North Expeditions“ norėjo šiuo laivu vykdyti vasaros kruizus po Arktį, tačiau dėl finansinių sunkumų tariantis su laivo savininkais iš Rusijos, laivas, atplaukęs į Sent Džoną Niufaundlande 2010 m. rugsėjį, buvo sulaikytas. Kaip praneša „Globalpost.com“, vietos gyventojai laive įkalintai 44 asmenų įgulai aukojo maisto, kol įgula po 3 mėnesių buvo repatrijuota į Rusiją.